Vi faldt over en jobannonce …
Du kan finde annoncen ved at klikke på linket her.
En studietur til Sri Lanka
Et dødsfald
Helen var tegner, maler og filmskaber
Hun udviklede i sidste halvdel af 1970erne et stærkt feministisk symbolsprog.
Billederne kredsede om kærlighedens magt, afmagt og længsler.
Senere arbejdede hun med mere abstrakte former.
Tre små bøger blev støttet af Tegnernes fond
Arbejdsro i Nordjylland
Gennem Dansk Kunstnerråd har vi modtaget denne henvendelse:
At tegne træer
Et yndlingssted for Steen Malbergs naturstudier har de senere år været blandt de krogede træer i Dyrehavens tjørnebevoksning. Træer der er mærket og formet af vind og vejr og dyrenes færden. Særlig en tjørn er blevet malet igen og igen – i forskellige belysninger, og med forskellige tilgange. Den er nu væltet – og ligger og venter på en afslutning på serien…
Se to af vores tegnere i Næstved
Dyreliv i Hillerød
fra den 11. februar til 19. marts
Tegnertur til Kulturby 2017 og Skolemesse i Aarhus
International Status fra Copydan Billeder
Nu er der snart generalforsamling
Kryds i kalenderen onsdag d. 22. februar kl. 17
Konference om ophavsret og visuelle værker
Ole og Kristian blandt nordmænd i Norge
– eller: Hvordan man begår sig til Nordisk konference om ophavsret og visuelle værker
Nu er det tid til at forberede sig til skolemesserne
The World Illustration Awards 2017
Du kan indsende materiale, der er skabt eller har været publiceret i 2016. Sidste frist for indlevering er 6. februar 2017.
Blik på Island … i Kerteminde
De mange gæster blev budt velkomne af John Vilhelmsen, formand for Østfyns Museers bestyrelse og åbningen af udstillingen tog Vibeke Nørgaard Nielsen, passioneret forfatter, rejseleder og foredragsholder om Johannes Larsens Islandsrejser sig af.
Fyraftensmøde om kunststøtte
Sankt Lukas Gildet til adventsmarked i Vor Frue Kirke
Martine Norings fugle på julemarked
I år har Martine Noring en bod på Christianias Julemarked. Her slipper hun sine fugle løs i december, og vi har bedt hende fortælle lidt om det:
9. dec 2016 åbner Christianias Julemarked i Den Grå Hal, og i år vil jeg for første gang deltage med reBird.
