BestyrelsesNyt 1. halvår 2016

Bestyrelsen af februar 2016 har nu snart arbejdet i et halvt års tid og vil gerne fortælle, hvad tiden er gået med. Vores mål er fortsat at være et tegnerforbund til glæde for alle vores medlemmer, og vi ønsker at præsentere både foreningen og den enkelte tegner såvel indad- som udadtil på bedste måde.

Ny hjemmeside

Vi har planlagt en ny hjemmeside for foreningen, som skal være vort levende visitkort udadtil med ord og tegninger, der viser tegnernes mangfoldighed; og indadtil skal være et aktivt kommunikationsforum medlemmerne imellem. En vigtig del af den nye hjemmeside bliver (ligesom nu) de sider, der præsenterer de enkelte medlemmer. Overvej allerede nu, hvordan I vil præsentere jer selv i ord og billeder – i hvert fald nogle af vores profiler kan tåle en kærlig ’make over’. Sidst på sommeren kommer I til at høre nærmere herom.
Desuden håber vi, at I vil bidrage med artikler, fortællinger og historier om tegninger og tegnere.
Hjemmesiden ser dagens lys den 24. september, som er Tegnernes stiftelsesdag for snart 97 år siden.

Tegneture

Vi har haft en tegne- og udstillingstur til Tegners Museum. Se Steens tegning fra turen nedenunder.

Næste tur bliver til Johannes Larsen Museet i Kerteminde til udstillingen Fugl den 23. august. Tilmeld jer på Forum, hvis I vil med.

Folkemødet på Bornholm

Henriette og Alice har deltaget i Folkemødet den 16.-19. juni 2016. Hensigten var at undersøge om foreningen fremover skal være repræsenteret på Folkemødet.

Zagreb 2016

Vi har planlagt en studietur til Zagreb 11.-15. september 2016, hvor vores tegnekollega Hjarne Kaiser vil vise os tegne- og udstillingsmuligheder i den charmerende by Zagreb. Der er få pladser endnu, så tilmeld jer på Forum. Deadline for tilmelding er den 1. august.

Madrid 2017

Vi er i færd med at planlægge en studietur til Madrid i slutningen af marts 2017. Hvis nogen har særligt kendskab til Madrid, eller hvis nogen kender til spændende udstillinger eller udflugtsmål i byen, så hører vi meget gerne fra jer – kontakt Alice.

Læringsmesser 2017

Bestyrelsen arbejder på at finde en ny form for vores tilstedeværelse på messerne. I hører nærmere.
Læringsmesse i København 1. og 2. marts 2017
Skolemesse i Århus den 26. og 27. april 2017

Vedtægter – ekstraordinær generalforsamling den 25. oktober 2016

Vi arbejder med at ændre foreningens vedtægter, da en ny lovgivning fra 1. april 2016 nødvendiggør ændringer. Det handler om CopyDan-midlernes fremtidige brug og vi har planlagt en ekstraordinær generalforsamling den 25. oktober kl. 18 i københavnsområdet. Sted kommer senere. Sæt kryds i kalenderen. Vores advokat arbejder med udformningen af vedtægterne for bestyrelsen, så forslag til ændringer kan være klar til den ekstraordinære generalforsamling.

Fejring af 100året for foreningen stiftelse

I forhold til 100års jubilæet har arbejdet været sat lidt på stand by, men vi satser på at introducere en logokonkurrence. Det hører I snart om.
Desuden tager vi i løbet af året fat på at lave fem små film om det at tegne. Filmene vil portrættere fem af vores medlemmer. Første film påbegyndes i juli 2016.

Medlemsstatus:

Vi har budt et nyt medlem
velkommen: René Birkholm web: www.tegneren.dk og endnu et nyt medlem er undervejs.

Vores tidligere formand Bente Zeij har meldt sig ud af foreningen pr 1.09.2016 og som konsekvens heraf, har bestyrelsen besluttet at ansætte ny bogfører for foreningen.

Efterord:

Som I kan se, arbejder vi på at være en aktiv bestyrelse, og vi vil gerne invitere alle til at komme med både ideer, kunnen og arbejdskraft. Jo flere der har lyst til at være med des bedre.

Venlig hilsen bestyrelsen – Alice Faber/ Ole Jensen/ Mette Wille/ Steen Malberg/ Henriette Wiberg Danielsen – 23.06.16

Alice Faber, juni 2016

Steen Malbergs skitse af Rudolf Tegners 'Karyatider'.