Sensommer-tegne-tur

Vi hev et par dage ud af kalenderen, spidsede blyanterne og tog en dejlig tur ud i det blå. Kirsten fortæller om turen:

10 medlemmer fra Tegnerforbundet havde fundet vej til Æglagret i Holbæk – et meget spændende sted, der både husede galleri, butik og en fascinerende udstilling, der tog os med tilbage til tiden hvor Æglagret var aktivt.

Alice bød velkommen over frokosten som vi indtog på restaurant og hotel Sidesporet, og vi tog en kort runde hvor vi fortalte om os selv. Vi skulle overnatte på hotellet, så inden turen gik videre mod Pakhusgalleriet i Nykøbing Sj. fik vi udleveret “nøgler” til værelserne.

Traditionen tro, fik vi set den fine udstilling TEIKN – fortællingens tegn, flere af tegnerne har bidraget til. Derfra slog vi et slag i byen og fik en forfriskning, inden vi kørte til restaurant Nokken for at spise aftensmad.

Aftenens indslag i Pakhusgalleriet stod tegnefilmskaber Sara Koppel for. Hun holdt et superspændende foredrag om sit arbejde som tegnefilmskaber, og viste klip fra forskellige værker, som hun kaldte animationspoesikunst for voksne. Det var en stor oplevelse, så tak til Alice for at have fundet hende!!

Næste dag tog vi ud til oplevelsescentret Nyvang ved Holbæk.
Her har man genskabt en andelslandsby, med butikker, forsamlingshus, apotek, husmandssted, mejeri mm. – et skønt sted, der kaldte på at blive tegnet. Vi havde en dejlig formiddag, og endte på traktørstedet Madam Blå, hvor vi fik frokost.

Så var vores minirejse i Odsherred og omegn slut, og vi kunne glæde os over, vi endnu en gang har nået at opleve utrolig meget på få dage!

Stort tak til Alice for en skøn tur!

Kitsten

Fra udstillingen i Æglageret i Holbæk
Der tegnes på tegneudstillingen i Nykøbing S
Sara Koppel i Pakhusgalleriet