Bogudgivelse og forårstur til Aarhus

Den 5. marts udkommer bogen ‘Plakatmanden – 200.000 plakater og en samler’. Plakatmanden er vores medlem Peder Stougaard, som grundlagde Dansk Plakatmuseum, og Tegnerforbundet af 1919 har været dybt involveret i bogens tilblivelse.

Så for at deltage i bogreceptionen, som afholdes i Kunsthal Aarhus inviterer Tegnerforbundet sine medlemmer på endnu en tur til Aarhus, og når vi nu er der, tager vi også et smut til Moesgård Museum og nyder hinandens gode selskab ved en middag i byen.

ÅRHUSTUR 4 – 5 MARTS 2022

Fredag d. 4. marts
er der indkvartering på Hotel Wakeup i M.P. Bruunsgade 27 fra kl 15 for dem, der har brug for overnatning.
Vi mødes til fælles middag i Aarhus midtby på kl. 19:00 Restaurant Den Rustikke, Mejlgade 20

Lørdag d. 5. marts
Kl. 9:30 Moesgaard Museum hvor de viser den anmelderroste udstilling: “RUS – vikinger i øst”.
Vi følges ad fra hotellet kl. 9 og tager en bus 18 kl. 9:05 til museet

Bogreceptionen

foregår i Kunsthal Århus, J. M. Mørks Gade 13

Lørdag d. 5. marts kl. 14-16

I Kunsthal Aarhus havde Dansk Plakatmuseum til huse før det flyttede til den nuværende adresse i Den gamle by. I forbindelse med bogudgivelsen vises en plakatudstilling i Kunsthal Aarhus fra lørdag 5. marts til og med søndag 27. marts.

Tilmelding til turen

Tilmelding til turen senest 10. februar til Kirsten Skotte på kirsten.skotte@gmail.com

Pris for deltagelse kr 300,- betales på Tegnerforbundets konto:
(Reg.: 1551 Kontonr.: 366 804 29 45) eller på Mobile Pay: 236419

Transportudgifter til og fra Århus refunderes af Tegnerforbundet, men hold gerne omkostningerne nede med orange togbilletter, billige busser eller samkørsel i bil.

Bogen om Peder Stougaard og hans kæmpestore plakatsamling udkommer d. 5. marts
Bogreceptinen foregår i Kunsthal Aarhus. Foto af Henrik Bjerregrav som har fotograferet til bogen
... og så når vi også et smut forbi Moesgård Museum og deres vikingeudstilling. Foto fra moesgaardmuseum.dk