Besøg i Bjørn Wiinblads blå hus

Kom med Tegnerne på en tur til Lyngby, hvor vi har bestilt en rundvisning i Bjørn Wiinblads værksted, tegnestue og private hjem.

Bjørn Wiinblads bolig og atelieret står i dag intakt, som om han lige var gået ud ad døren. Det smukke hjem rummer både hans egne værker og ikke mindst hans kunstsamlinger fra hele verden. Han havde en fantastisk samling af kunst, bøger og musik, der inspirerede ham i hans arbejde. Huset, tegnestuen og værkstedet er propfyldt med kunst, skitser og modeller.

Det levende værksted skal tages bogstaveligt. Flere af Bjørn Wiinblads gamle “malerpiger” har genoptaget deres gamle hverv og maler igen Wiinblads kendte keramikfigurer. Vibe Ribergaard er en af dem, og hun er også medlem af Tegnerne. Vibe har hjulpet os med at arrangere turen til Det blå hus.

Når vi har set Wiinblads hus spiser vi middag sammen på Frilandsmuseets restaurant, som ligger lige ved siden af.

.

Vi mødes ved Det blå hus på Højskolevej 5 i Lyngby
(Sorgenfri station ligger i gåafstand – ca 500 m)

Fredag d. 29. juni kl. 18:00

Vi spiser på Frilandsmuseet Restaurant, Kongevejen 100

For deltagelse i turen inklusiv rundvisning i Det blå hus og middagsmad på Frilandsmuseets Restaurant betales 90,- kr pr deltager. Vi kan højst være 20 deltagere – så meld dig straks, så du er sikker på at komme med!

Bindende tilmelding og betaling senest 15. juni

Tilmeld dig til henriette@sidenhen.dk

og betal 90,- kr til Tegnernes konto: Reg.: 1551 Kontonr.: 366 804 29 45

Du kan læse mere om Det blå hus på bjornwiinblad.dk

Tegnernes tur til Wiinblads hus er støttet af VISDA-midler.

4 kommentarer til “Besøg i Bjørn Wiinblads blå hus”

1. Rasmus Palmelund Kviesgaard

Starter arrangementet først kl. 18?
    Eller er det kun aftensmaden?

Af hensyn til bestilling af togbilletter, så er jeg nødt til, at kende start ( og slut ) tidspunkterne.

Rasmus Palmelund Kviesgaard