Vi forbereder os til den store fest

Det skortede ikke på kreative idéer da næsten halvdelen af vores medlemmer den 19. november dukkede op til jubilæums-forberedelses-arrangementet i Allégade 10 på Frederiksberg.
Arne Dahl begyndte mødet med en gennemgang af Tegnerforbundets nu 96-årige historie.
At håndhæve ejendomsretten til egne værker var et centralt problem da Tegnerforbundet blev stiftet i 1919 – og nu næsten 100 år senere i en tid hvor alt kopieres hurtigt, nemt og billigt, er copyright mindst lige så vigtigt et emne.
Gennem årene har hundredevis af farverige personligheder været medlemmer af Tegnerne, og Arne er i gang med at grave detaljer af forbundets historie frem fra mapper og kasser på depoter i Århus og København.
Efter Arnes indledning organiserede og dirigerede Lars Bjødstrup idé-generering, og der kom rigtig mange gode forslag på bordet til festligholdelse af vores 100-årsjubilæum.
Bestyrelsen har samlet forslagene, og vi vil frem til 2019 sætte så mange projekter i søen, som vi og Tegnernes medlemmer har kræfter og lyst til. Følg med i nyhedsbreve og på hjemmesiden.
Vi glæder os!
Henriette

Ovenstående er et indlæg fra ‘Tegneren – januar 2016’

Det myldrede med idéer til til, hvordan vi skal fejre os selv!