Tegnetur til Lolland

Tag med Tegnerforbundet på en to-dages rundtur på Lolland, hvor der er masser af spændende ting både at opleve … og at tegne.

30. – 31. maj 2024

Transport til Lolland og rundt på øen venter vi med at arrangere, til vi ved hvem og hvor mange, der deltager, og hvor de kommer fra.

Torsdag d. 30. maj kl. 12:00: Richard Winthers Hus

Richard Winther var professor ved Det Kgl. Danske Kunstakademi, inden han i 1993 slog sig ned i huset i Vindeby og gav sig i kast med at male alle  tilgængelige overflader i huset. Efter hans død bliver huset drevet som museum af Foreningen Richard Winters Hus.
Vi får en introduktion til huset og Richard Winters arbejde. Og så får vi en kop kaffe 🙂
Læs mere om Richard Winthers Hus her.
Hvis du vil vide lidt mere om Richard Winthers arbejde, findes en lille film her.

Frederiksdal

Vi tager videre til Frederiksdal i Harpelunde, som producerer prisbelønnet kirsebærvin og -saft. Hvis vi er heldige blomstrer kirsebærtræerne, når vi er der, under alle omstændigheder er der mulighed for at gå en tur i plantagen (og tegne!), besøge vineriet og se produktionen. Vi kan høre om vinene, få en smagsprøve og købe vin eller saft med hjem.
Læs mere om Frederiksdal her.

Dodekalitten

På en mark nær Kragenæs med udsigt over Smålandsfarvandet står 12 kolossale stenskulpturer i en cirkel. Omkring dem toner elektronisk musik.
Når vi besøger Dodekalitten er der naturligvis også mulighed for at tegne skulpturerne såvel som den ganske særlige natur.
Læs mere om Dodekalitten her og om billedhuggeren bag, Thomas Kadziola, her.

Overnatning på Hages Badehotel

Hen mod aften tager vi til Rødbyhavn, hvor vi skal overnatte på Hages Badehotel, der ligger fantastisk helt ude i havstokken. Se mere om Hages Badehotel her.

Aftensmad indtages på Restaurant Surt & sødt kl. 19.

Fredag d. 31. maj

Morgenmad på Hages Badehotel.

Kl. 10:00 Besøg hos Anne Gyrite Schütt i Norre

Anne Gyrite er medlem af Tegnerforbundet, hun bor og har sit værksted i den gamle skole i Norre.
Anne Gyrite kan lidt af hvert: hun har udstillet mange steder, hun har lavet bunker af bogillustrationer, og hun er meget brugt som retssagstegner. Men det, der står hendes hjerte nærmest, er vist middelalderens kunst og kultur.
Anne Gyrite vil fortælle om sit arbejde med at skabe billeder med middelalder-teknikker. Læs mere om Anne Gyrite her.

Middelaldercentret

Vi tilbringer eftermiddagen i 1400-tallet. Her kan du hive skitseblokken frem eller bare suge til dig af middelalder-indtryk. Det er muligt at få noget at spise eller drikke i Middelaldercentrets Café. Se mere om Middelaldercentret her.

Middelaldercentret lukker kl. 16:00 og her slutter vores rundrejse. Hjemtransport organiserer vi, når vi ved hvem, hvor mange og hvorfra vi kommer.

til henriette@sidenhen.dk senest d. 5. maj 2024

Prisen for at deltage i turen er 400,- kr. pr deltager, som skal være medlem af Tegnerforbundet.

Tilmeldingen er gældende og bindende, når man har meldt sig til turen, og når de 400,- kr. er indbetalt på Tegnerforbundets konto: Reg.: 1551 Kontonr.: 366 804 29 45 eller på Mobile Pay: 236419

Tegnerturen til Lolland er økonomisk støttet af midler fra VISDA.
Det forventes at alle deltager i de fælles aktiviteter.

Svine-croquis på en lollandsk mark på en tidligere tegne-tur
Nogle af vægmalerierne i Richard Winthers hus

Vigtigt!
Din tilmelding gælder først,
når du BÅDE har meldt dig til
OG betalt!

1 kommentar til “Tegnetur til Lolland”

1. Dorthe Forne’

Vil rigtig gerne med,
    …men det rammer lige et
    40 års jubilæum…øv !!!
    Rigtig god tur til jer andre.
    De bedste hilsener
    Dorthe 🌼👋✌️