Sådan holdt vi Tegnernes jul 2019

Tegnerforbundets julearrangement var henlagt til Storm P Museet i år. 20 tegnere deltog og vi sluttede med en julefrokost i den traditionsrige restaurant på Allégade 10.
Museumsinspektør Nikolaj Brandt viste om i museets faste Storm P. udstilling. Vi hørte om Storm P (1882-1949), hans liv og kunstneriske virke og om museets og inspektørens arbejde med samlingen og fortællingen om Danmarks store humorist.
Det var en oplysende og engageret aftenrundvisning den 13. november 2019. Bagefter gik vi på opdagelse i Valhalla- tegneserien, den mest succesfulde tegneserie i Danmark nogensinde.
Udstillingen om Valhalla viser nogle af Peter Madsens bedste originaltegninger og skitser til serien. De tegninger, der udgør grundlaget for den aktuelle Valhalla spillefilm, som havde premiere i efterårsferien.

Rigtig god jul og godt nyt år.

Alice Faber,
Formand for Tegnerforbundet

Besøg Storm P-museets hjemmeside

Rasmus Palmelund Kviesgaard tegnede museumsinspektør Nikolaj Brandt, der viste rundt i Storm P samlingen