Snak om fællesskab og kulturdannelse

Vi har fået brev fra Samrådet for ophavsret, der beder os videreformidle denne invitation til et debatarrangement om ”fællesskab og kulturdannelse”, til medlemmerne:

Nu har du mulighed for at være med, når kulturminister Mette Bock og Martin von Haller skal tale om fællesskab og kulturdannelse i Klub torsdag den 11. januar 2018 kl. 14.30 til 15.15.

Kultur er fællesskaber. Fællesskaber skabes gennem fælles historier, billeder, sange, viden og kunst. Styrken af fællesskaber er direkte proportionalt med, hvor meget vi deler vores kultur. Fælles kultur forudsætter fri adgang til deling. Noget kultur skabes af private aktører, som kan kontrollere adgangen og kræve betaling for deling. Det er deres valg. Anden kultur skabes af samfundet f.eks. gennem statslig støtte. Resultat bliver vores alles fælles kultur. Hvor kan vi ikke frit dele og bruge det kulturindhold, som vi alle har medfinansieret? Hvor kræver vi ikke, at alt indhold, der skabes via kunststøtte, licensbetaling til DR og så videre stilles kvit og frit til rådighed for samfundet?

Sammen skal kulturminister Mette Bock og Klubmedlem Martin von Haller snakke om fællesskabet og kulturdannelse i Klub og betydningen af fællesskabet for vores samfund – hvorfor fællesskabet er med til at få vores samfund til at fungere. Kom og giv din mening til kende, argumenter for dine holdninger om fællesskabet eller lyt blot til andre medlemmer og deres syn på fællesskabet.

Begivenheden vil finde sted på i Klub på Linnésgade 25, 1361 København K. Du kan tilmelde dig på booking@klub.io og skrive ‘Klubsamtale’ i emnefeltet.

Bedste hilsner

Klubholdet