Med Bille og Bjørn på aftentur

Fredag d. 20. november udkommer vores medlem Peter Hermanns børnebog om Bille og Bjørn. Bogen er støttet af Tegnerforbundets Fond for Copydan-midler. Vi ønsker tillykke og glæder os til at se bogen.
Peter har sendt os nogle sider fra bogen og skrevet til os:

I slutningen af 2017 var jeg så heldig at blive tildelt støtte fra Tegnerforbundets fond til at arbejde på min egen børnebog.

Bogen, “Bille og Bjørn nr.1”, er nu blevet færdig og udkommer den 20.november fra Forlaget Kyklop.

Bogen er en tegneserie, forklædt som en børnebog. Læseren følger makkerparret Bille og Bjørn, på en aftentur gennem deres fantasifulde og hyggelige by.

Der er ingen tekst i bogen, men alligevel bliver der sagt en del. Figurerne taler i enkle tegninger, så små børn selv kan “læse” eller nyde bogen med en voksen, der sætter egne ord på fortællingen.

Alt er tegnet med blyant. Hvilket har hjulpet mig meget med at gøre processen mere levende og spontan. Ingen linealer led overlast under tilblivelsen af bogen 🙂

Stregtegningerne er farvelagt i photoshop.

Bogen kan købes i alle boghandlere, fysiske og online. Og hvis din lokale boghandel af uvisse årsager ikke har taget “Bille og Bjørn nr.1” hjem, så giv dem gerne en kærlig opfordring til at gøre det. Det vil glæde både børn og voksne, og ikke mindst en vestjysk tegner 🙂

4 kommentarer til “Med Bille og Bjørn på aftentur”

1. Kære Peter
    Jeg kender børn i mange aldre, hvilken alder vil du tro: “Med Bille og Bjørn på aftentur” passer til. KH Alice