Farvel til Ole

Den 14. marts blev vores næstformand Ole Jensen bisat fra Sonnerup kirke. Alice Faber, hendes mand Tommy og tidligere bestyrelsesmedlem Kristian Jakobsen deltog. Alice skriver:

Ved Ole Jensens bisættelse i Sonnerup kirke blev der sunget salmer af B.S. Ingemann: Lysets engel går med glans 1837, Jakob Knudsen: Se, nu stiger solen af havets skød 1891 og Johannes Johansen: Du som har tændt millioner af stjerner, 1981 og 1982.
Birgit Svendsen, præst fra 1985 holdt en tale over Ole Jensen til familien og datteren Zanne om at kende tidens vigtighed. Sidste kapitel i Oles bog er nu slut, en bog der strækker sig over 82 år, har fundet sin slutning. Ole Jensen var et ordentligt menneske. Gift med sin Lisbeth i 50 år. Og sin datters sikre base. Han arbejde en menneskealder med formning indenfor det grafiske fag og havde i 40 år eget firma. Tegnede og var medlem af Tegnerne Tegnerforbundet af 1919, hvor han var næstformand til det sidste. Ligeledes bestyrelsesmedlem i VISTA. Det var en fyldt kirke der tog afsked med Ole Jensen.

Alice Faber
formand for Tegnerne Tegnerforbundet af 1919